Co způsobila "provozní přestávka"

S manželkou jsme dopisem z 15. 4. 1997 požádali Podnikatelský penzijní fond (POPEF) o výplatu jednorázového vyrovnání k 30. 6. 1997, které jsme podle smlouvy o penzijním připojištění měli obdržet do tří měsíců. Samozřejmě že jsme je do 30. 9. 1997 nedostali. Napsal jsem urgenci ing. Mindošovi, řediteli úseku správy penzijního připojištění, a druhou přímo generálnímu řediteli JUDr. Tichému, ale ani jeden z nich mi dosud neodpověděl. Přesto musím konstatovat, že se námi naspořené peníze včetně státního příspěvku, a snad i části výnosů, na našem účtě 29. 12. 1997 objevily.
V denním tisku i v Penzijních novinách, které nám POPEF místo našich peněz koncem listopadu poslal, se objevují rozhovory s představiteli tohoto fondu, kteří nás ujišťují, že situaci zvládli a potíže s výplatami jednorázového vyrovnání jsou již minulostí. Dovoluji si tvrdit, že tito pánové nemluví pravdu, a mohu to samozřejmě kdykoli doložit.
Generální ředitel POPEF v tisku říká, že se všem poškozeným klientům za způsobené problémy omlouvá a že udělá maximum pro to, aby se vše dořešilo k oboustranné spokojenosti. Předpokládám, že tím má na mysli nejen veřejnou omluvu, ale i to, že těmto klientům vyplatí poplatek z prodlení ze zadržované částky, kterou si od nás bez našeho souhlasu na tři měsíce "vypůjčil".
Jak funguje státní dozor nad penzijními fondy, když dopustí, aby se POPEF mohl chovat ke svým klientům jako k obtížnému hmyzu?

Dopis P. Ježka, Pardubice

Stanovisko k uvedenému dopisu zaujal JUDr. J. Tichý, generální ředitel POPEF: "V první řadě chci zdůraznit, že ne všechny údaje ve sdělení pana Ježka jsou správné, resp. přesné. V jeho případě opravdu došlo k opožděné výplatě dávky, tzv. jednorázového vyrovnání, ale rozhodně ne proto, že si fond prostředky účastníků svévolně vypůjčil ve svůj prospěch, ale z důvodu technicko-administrativní složitosti převodu spravovaných dat do nového informačního systému. Tato složitá konverze dat byla spojená s nutností určité "provozní přestávky" ve zpracovávání a výplatách dávek. Fond měl maximální snahu tyto operace urychlit, ale z původně předpokládané krátkodobé akce se mimo vůli a možnosti pracovníků fondu stala již uvedená prodleva, se kterou fond nepočítal, a proto ji ani dopředu svým účastníkům nemohl avizovat. V žádném případě to není výraz nebo projev arogantního chování, protože o této nepříjemné situaci jsme všechny naše klienty informovali v průběhu akce, včetně omluvy za vzniklé prodlevy ve výplatách. Fond eviduje jen jedinou stížnost pana Ježka na opoždění výplaty jeho a manželčiných prostředků ze dne 16. 10. 1997. Dne 21. 11. 1997 bylo zasláno panu Ježkovi sdělení o výpočtu jeho nároků z penzijního připojištění spolu s avízem jejich zaslání a omluvou za opoždění výplaty. Dále mu bylo sděleno, že veškeré další doplatky jeho nároků včetně podílu na výnosech za rok 1997 mu budou zaslány dodatečně, po jejich připsání na jeho osobní konto u POPEF. Závěrem chci zdůraznit, že jediným zájmem vedení fondu je, aby poskytované služby účastníkům byly na odpovídající úrovni. Proto byl zakoupen nový informační systém, díky němuž se zkvalitní celý systém zpracování dat o účastnících a jejich prostředcích z penzijního připojištění."

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist