Před dvěma roky se finančník Jiří Šmejc stal generálním ředitelem skupiny PPF a nyní největší tuzemská soukromá firma sklízí výsledky jeho snažení. Šmejc postupně realizuje strategii vytyčenou ještě zakladatelem Petrem Kellnerem – v Asii rozprodal většinu částí globální splátkové společnosti firmy Home Credit, zavřel aktivity v Rusku a skupinu nasměroval víc do investic na západních trzích.

V úterý PPF oznámila, že loni vykázala historicky nejvyšší zisk, pokud pomineme rok 2008, kdy měla mimořádný příjem z prodeje České pojišťovny. Čistý zisk za loňský rok byl téměř 1,5 miliardy eur (37 miliard korun), tedy téměř devítinásobek slabého zisku z předchozího roku, kdy se firma vzpamatovávala ze ztrát v Rusku.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V textu se též dočtete:
  • Jak hodnotí šéf PPF novou strukturu rodiny Kellnerových, pod kterou PPF spadá.
  • V čem vidí skupina nyní příležitosti na domácím trhu.
  • Jak se Šmejc dívá na vlastnictví podílu v Monetě a na Air Bank.
  • Jak se dívá na chuť dnešních Evropanů podnikat a pracovat.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.