Automobilka Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino) je právem považována za ikonu italského průmyslu a vůbec celého hospodářství. Přes 20 let vyráběla nejvíce aut v Evropě, celosvětově jí náleželo třetí místo za Fordem a General Motors. Ale období, kdy se hřála na výsluní, skončilo někdy na sklonku 80. let, kdy ji začali porážet úspěšnější, technicky i obchodně zdatnější konkurenti.

Obrat k lepšímu nenastal ani poté, kdy se Fiat počátkem roku 2021 stal jednou z klíčových značek koncernu Stellantis. Ten vznikl spojením francouzské PSA Group a italské Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Jeho šéfem se stal ambiciózní a zároveň tvrdý Portugalec Carlos Tavares.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • O čem jednají Čína a Itálie.
  • Co chce Stellantis.
  • Jak se dívají Italové na Francouze.
  • Jaká je situace v italském autoprůmyslu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.