Až dvě procenta emisních měření vykazují známky manipulace. Oznámilo to ministerstvo dopravy s tím, že chce situaci změnit a výrazně přitvrdí při kontrolách aut na silnicích i samotných stanicích technické kontroly (STK).

Není to rozhodně nový problém. O tom, že některá auta procházejí přes kontroly díky úlevám nebo rovnou test absolvují jen naoko, se ve vlnách mluví už od minulé dekády.

Ta poslední vlna pozornosti vybudila v resortu dopravy zatím nejsilnější reakci s celou škálou opatření: mobilní týmy kontrolující auta v provozu i bezprostředně po odjezdu z měření, nastrčená auta kontrolující poctivost techniků i kontrola souhrnných dat zkoumající podezřelé společné prvky, doplněná prvky strojového učení.

Problém je, že věc v praxi vůbec nemusí dopadnout jen na auta s viditelně očouzenými zadními nárazníky. A ohrozit může paradoxně i majitele doteď bezproblémových aut.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká auta budou mít největší problémy.
  • A mají vůbec šanci měřením projít?
  • K čemu to může vést.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.