V současné době mnohé podniky bojují s kritickým nedostatkem důvěry. Tento problém je navíc o to horší, že někteří manažeři dosud nepochopili, že podnikovou důvěru vybudují a udrží jedině tehdy, podaří-li se jim překonat přirozený odpor zaměstnanců ke změnám, k neznámému, k riziku. Dále - jak uvádí informační portál www.insite.cz - je třeba si též uvědomit, že existují celkem tři druhy důvěry, kterou potřebují jak organizace, tak jejich manažeři: důvěra v podnikové cíle a postupy při jejich dosahování; důvěra zaměstnanců k nadřízeným a naopak; důvěra v organizaci jako takovou.
Řízení podnikové důvěry může mít nejrůznější podoby. Obecně však představuje sumu křehkých mezilidských vztahů. Důležité je přitom to, že rychlost, kterou se důvěra může zničit je vždy větší než ta, kterou se důvěra buduje či získává zpět.
Obnovit ztracenou důvěru může pomoci například těchto několik doporučení: zjistěte hloubku a sílu ztracené důvěry; zjistěte, kde přesně nastal zlom a došlo k porušení důvěry; zhodnoťte dopad ztráty důvěry na jednotlivé pracovníky, týmy a celou organizaci; přesně určete, co budete podnikat za účelem obnovení důvěry; dejte najevo svou snahu o nápravu; sledujte, jak vaše snaha postupuje a provádějte úpravy původního plánu; naučte se celý proces opakovat.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist