Pro tuto pozici se používá zkratka ASM. Anglickým ekvivalentem je také název Field Manager a český překlad zní oblastní vedoucí prodeje. Tento pracovník pečuje o danou lokalitu, kterou je možné vymezit například jako konkrétní region, kraj nebo jinak definovanou část území.
Mezi jeho hlavní úkoly především patří efektivní vedení obchodních zástupců v obchodním týmu, jejich vhodná motivace, koučování (trénink), zodpovědnost za výsledky. Dále zodpovídá za péči o klíčové zákazníky, zabývá se akvizicí nových klientů, vede s nimi obchodní jednání, uzavírá smlouvy, rozvíjí obchodní aktivity, stanovuje a implementuje obchodní plán, řeší složitější obchodní případy, analyzuje výsledky svěřeného regionu, vypracovává nabídky a prezentace, reportuje obchodnímu řediteli (Sales Manager, Sales Director).
Vhodný kandidát na tuto pozici má středo- či vysokoškolské vzdělání, znalost angličtiny, uživatelskou úroveň práce na PC, ideálně i zkušenosti z pozice KAM (Key Account Manager) - není to však podmínkou. Dokáže motivovat tým, je osobností zaměřenou na výsledek, umí vést lidi, naslouchat svým obchodním zástupcům a jejich potřebám, přicházet s konstruktivním řešením směřujícím ke změnám a inovacím. Osobně si dokáže efektivně zorganizovat čas, má obchodní cit a v neposlední řadě je komunikativní a spolehlivý. Platové ohodnocení se pohybuje v rozmezí 45 000 - 60 000 Kč.
Rubriku připravila Michaela Peňásová z Grafton Recruitment, s. r. o.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist