Efektivní komunikace vyžaduje více než sdílení informací. Jde především o budování důvěry, což platí dvojnásob v dobách změn. Odborníci z amerického Centra pro kreativní vůdcovství doporučují pro období změn následující komunikační postupy:

  • Komunikujte vytrvale. Období změn nejsou chvíle, kdy máte mlčet. Musíte sdělovat informace jasně a často.
  • Naslouchejte. Věnujte pozornost tomu, co si myslí, co říkají a cítí ostatní.
  • Vysvětlujte změny. Lidé jsou ke změnám skeptičtí. Sdílejte proto svůj pozitivní přístup.
  • Apelujte na ostatní. Vsaďte na smysl pro loajalitu, odvahu a morálku.
  • Dejte najevo svá očekávání. Jasně vysvětlete proč, jak a kdy je třeba podstoupit příslušné kroky.
  • Buďte viditelní. Najděte způsob, jak komunikovat se všemi skupinami podílníků.
  • Konfrontujte problémy a konflikty. Neodkládejte řešení problematických událostí.
  • Buďte upřímní a otevření. Pokládejte i těžké otázky a podporujte prostředí založené na upřímnosti a diskusi.
  • Ukazujte respekt. Měli byste se zaměstnanci trávit více času a zajímat se o jejich zájmy a naděje.
  • Počítejte s pochybami. Nikoho předem neodsuzujte ani neodepisujte.
  • Neopouštějte staré pro nové. Ignorování lidí nebo zažitých postupů nepomůže přijmout změnu.

Více najdou zájemci na serveru www.educity.cz.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist