Burberry - to je jedinečná moderní klasika a stoprocentně britský styl, který má své místo nejen v historii módy, ale také filmu. Vzpomínáte na půvabnou Audrey Hepburnovou ve Snídani u Tiffanyho nebo na kultovní závěrečnou scénu s Humphreym Bogartem v Casablance? Oba měli na sobě trenčkot Burberry - stejně jako Peter Sellers v Růžovém panterovi a celá řada dalších filmových detektivů. Skvěle střižený nepromokavý plášť s páskem, který zakladatel firmy Thomas Burberry navrhl na přelomu devatenáctého a dvacátého století původně pro britské důstojníky, se stal evergreenem jak v pánské, tak dámské módě. Je totiž praktický, což ocenili nejen vojáci, ale například i Roald Amundsen v roce 1911 při dobytí jižního pólu, a přitom neobyčejně stylový. A je spojen i s dalšími dvěma významnými patenty Thomase Burberryho: je šitý z prodyšného voděodolného plátna gabardén, které vynalezl v roce 1880 a nechal patentovat o osm let později, a od roku 1924 má podšívku s červeno-béžovo-bílo-černým vzorem Nova.
Slavná kostka, která se stala v podstatě logem značky, vystoupila na povrch zpod kabátu až na konci šedesátých let, aby dostala slovo i na jiném oblečení a především na celé řadě doplňků od deštníků přes kabelky až po šátky a kravaty. Dnes ji zná každý a díky ní také jméno Burberry, které, ačkoli firma v posledních dvou desetiletích minulého století skončila v kategorii konzervativní "old-fashioned" módy, nikdy neupadlo v zapomnění. Na to také vsadila nová prezidentka firmy Rose Marie Bravo, která stojí za revolučním comebackem firmy: "Devadesát pět procent lidí zná jméno Burberry! Běžně firmy utratí několik miliónů na to, aby dosáhly takové známosti." Díky ní se z Burberry během pár let stala prestižní luxusní značka, jakou britská móda léta postrádala.
Strategicky úspěšným tahem Rosy Marie Bravo byly jak reklamní kampaň s topmodelkou Kate Moss a v roce 2000 otevření vlajkového obchodu na londýnské New Bond Street, tak jmenování mladého návrháře Christophera Baileyho kreativním ředitelem značky. Jeho kolekce, ať už linie Burberry London nebo Burberry Prorsum, budí nyní již každoročně pozornost na módních molech fashion weeků. Letošní přehlídky, kterými vzdal návrhář poctu historii firmy, jež slaví svých neuvěřitelných sto padesát let, byly obzvláště působivé. Ikonu značky - trenčkot - jste na nich mohli vidět v celé řadě inovativních, elegantních a zároveň velmi moderních variant: například celoprošívané nebo v kombinaci s kožešinou. Tuto novou podzimní kolekci pret-a-porter vytvořenou k příležitosti oslavy výročí, jež nabízí jak kabáty, tak i tašky, kožené pásky, hodinky a brýle, Bailey příznačně nazval Burberry Icons.
Také nová tvář značky - oscarová herečka Rachel Weisz - přispívá k ještě většímu růstu prodeje: televizní reklamní kampaň, v níž vystupuje, zvýšila firmě za posledních pět měsíců prodej o celých šestnáct procent. Ani tím však expanze a novodobý věhlas firmy zdaleka nekončí. Značka letos uvedla na trh v neodolatelném kostkovaném obalu nový dámský parfém Burberry London, jenž podle Baileyho svou květinovou vůní připomíná anglickou zahradu a zároveň ztělesňuje velmi živou atmosféru současného vzrušujícího Londýna. Její jméno je také více než symbolicky spojeno s velkolepou výstavou AngloMania v newyorském Metropolitním muzeu: je na ní totiž nejen zastoupena originálními kreacemi, ale vystupuje zároveň i v roli jejího hlavního sponzora.