Již čtvrtý ročník projektu Moet miluje módu určitě stojí za pozornost. Letos značka ve spolupráci s butiky v Pařížské oslovila hvězdnou "osmičku" tvůrců, mezi nimiž jsou jak známí zpěváci a herečky, tak designéři, módní návrháři i fotograf. Společně dokázali noblesní pražskou třídu rozzářit a v době předvánoční vytvořit nápaditou atmosféru vymykající se běžné svátečně-komerční výzdobě ve městě. Ať už sem míříte za nákupy nebo jen na procházku, můžete tu až do konce prosince v každé výkladní skříni objevovat jiný snový svět. K pohádkovému pojetí výloh svádělo vybrané tvůrce jednak motto letošního projektu, které zní "Be Fabulous", jednak blížící se Vánoce a samozřejmě hlavní postava celé akce, vyhlášená francouzská značka.
Ve výloze butiku Christian Dior rozvinuli designéři Maxim Velčovský a Jakub Berdych ze studia Qubus hru na proměnu, kterou podle nich šampaňské může způsobit. Po dvou krásných ženách tu zůstaly jen jejich svršky a dva živí ptáčkové v kleci, v něž se proměnily a jimž zpět dívčí podobu může navrátit, zdá se, právě jen Moet & Chandon.
Designér a architekt Bořek Šípek si přál lidem ukázat, jak se má luxusní šampaňské správně pít. Vybavila se mu scéna z francouzského filmu Tiché dny v Clichy od Clauda Chabrola, a tak se rozhodl do výlohy obchodu Bang & Olufsen instalovat vanu, v níž se denně po dobu dvou hodin bude koupat do bohaté pěny zahalená modelka popíjející šampaňské.
Módní fotograf Robert Vano se v tandemu se svým dlouholetým kamarádem, dekoratérem Tominnem Kelemenem, nechal inspirovat Anglií, kde bývá "předvánoční atmosféra spojována s hony, exkluzívními party a přepychem. A k nim šampaňské neodmyslitelně patří, stejně jako bílá barva symbolizuje zimní období". V jejich výloze obchodu Pařížská 18 proto můžete vidět repliku šuplíku staré skříně, z něhož jako by vyskakovali liška a zajíc a který zároveň slouží jako polévková mísa coby netradiční nádoba na šampaňské.
Také architektka Daniela Polubědovová ze studia D3A si přizvala na pomoc kamaráda Martina Richtera, který dokáže její "představy zhmotnit do dokonalé finální podoby". Inspirovala se květy Moet & Chandon a ve výloze Hugo Boss Man vytvořila velký adventní kalendář, v jehož okénku 24 bude na Štědrý den odhaleno svůdné překvapení. Módní návrhářka Liběna Rochová ve spolupráci se svou dcerou-architektkou zase vyzdobila výlohu butiku Hugo Boss Woman téměř dvěma sty malých želviček vyrobených ze zátek Moet & Chandon.
Návrhář Josef Klír expandoval z výlohy i do interiéru obchodu Podium Milano. A protože si vybral Moet Brut Imperial Rosé, ladil své třpytivé dílo ozdobené křišťálovými kameny do růžového tónu. Pro herečku Chantal Poullain evokují Vánoce a šampaňské oslavu divadla, proto se nechala při výzdobě butiku Salvatore Ferragamo inspirovat jak slogany odkazujícími k městu Praze, tak známou hrou Šašek a královna. Přáním Jiřího Korna zase bylo vyzdobit typicky pánský butik, a tak mu byla svěřena výloha Alfred Dunhill, kterou spolu s triem Marijan (svými spolupracovníky - kostýmní výtvarnicí Marií Markovou, malířem Janem Bouškou a řemeslníkem Lubošem Lebedou) pojal jako pokojík svobodného mládence, který ještě přesně netuší, jak stráví Vánoce.
Vánoční svátky se dají prožít opravdu na mnoho způsobů, podobně jako může být pojata výloha. Jedna věc by však při jejich slavení určitě neměla chybět. Dobré šampaňské.
Autorka je zástupkyní šéfredaktora časopisu Dolce Vita