Erin White Londýn, 26. 7. 2002 Žádná premiéra filmu se ale konat nebude. Jde totiž o nový reklamní spot pro firmu Mercedes. Tento "film" je další ukázkou snahy setřít rozdíl mezi zábavou a reklamou. Pro zadavatele je totiž stále těžší prosadit se ve změti reklamních sdělení. Potřeba odlišit se nutí reklamní agentury k experimentům. Když například Microsoft zaváděl v Evropě herní konzoli Xbox, informoval spotřebitele prostřednictvím krátkého filmu rozesílaného e-mailem. Ten ale pojednával o zrození dítěte. Tradiční sok Mercedesu, firma BMW, zase loni prezentovala své modely na internetu v sérii reklamních "filmů", ve kterých hrály celebrity jako Madonna a její manžel Guy Ritchie. "Módní přehlídka" Victoria's Secret, uváděná loni na podzim na americké televizní síti ABC, byla ve skutečnosti hodinu trvající reklama na prádlo. Ale Mercedes pokročil ještě o něco dál. "Film" totiž značku vůbec nezmiňuje. Mercedes na kampaň vydal 5 miliónů liber. Podařilo se mu přesvědčit majitele kin v Británii, aby spot nezařazovali do reklamního bloku, ale mezi upoutávky na filmy, které připravují k promítání. Podle vyjádření společnosti BJKαE, která pro Mercedes plánuje mediální strategii, si kina za tento neobvyklý požadavek neúčtovala žádnou mimořádnou sazbu. "Je to celé úplně naruby," řekl manažer pro komunikaci Mercedesu v Británii Richard Payne. "Namísto toho, abychom dávali reklamu do filmu, dáváme film do reklamy." "Čím je reklama dotěrnější, tím méně překvapí, že zadavatelé jsou schopni s takovým filmem podvádět," soudí výkonný ředitel komerční "hlídky" v USA (Commercial Alert) Gary Ruskin. "Svědčí to o zoufalství, které vládne v reklamním průmyslu." Reklamní filmy jsou jen poslední snahou výrobců inzerovat produkty víceméně skrytě. Zadavatelé se také snaží dostat své produkty přímo do filmů. A tak James Bond jezdil Aston Martinem, pak používal BMW a nyní zase nejnovějším modelem Aston Martin. Muži v černém mají - mercedes. |
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist