Nezaměstnanost je v Česku stále palčivějším problémem. Potýkají se s ním například i dopravní firmy. Lidé přestávají jezdit do práce, klesá vytížení některých linek a ty se pak musejí rušit. Dopravci tím přicházejí o tržby a lidé jsou odříznuti od spojení na větší města. Nezaměstnaní zůstanou doma, nikam nechodí a mají problém si najít novou práci.

Jedním z receptů na nezaměstnanost by podle návrhů Národní ekonomické rady vlády mohlo být právě zahuštění dopravních spojů v regionech s vysokou nezaměstnaností. Chceme dosáhnout toho, aby lidé mohli dojíždět za prací i do vzdálenějších míst," řekl HN ekonom a člen rady Miroslav Zámečník. Výdaje na podporu posílení dopravní obslužnosti byly jedním z klíčových bodů nedělního jednání NERV. V roce 2009 by se mohli dočkat lepší dopravy například lidé z Ústecka, Moravskoslezského kraje, Vysočiny ale i další regionů.

Kraje a úřady práce by takové opatření uvítaly. Například dopravci z Libereckého kraje trpí tím, že se omezují směny a ruší pracovní místa v mladoboleslavské Škodovce a závodech na ni navázaných. "Počet cestujících radikálně poklesl, některé linky se musely rušit," řekla Stanislava Jakešová, vedoucí odboru dopravy Libereckého kraje. Není podle ní však nutné zřizovat spoje nové, stačilo uchovat ty stávající. Zároveň však upozorňuje na to, že takový krok by stál vládu nemalé výdaje.