Poslední dubnový týden žilo celé Miláno designem. Jen za první den "design weeku" přepravilo milánské metro o milion cestujících více než obvykle. Směřovali na Salone del Mobile nebo na Zona Tortona a byli dychtiví vidět všechny novinky, expozice, hosty a designérské hvězdy.
Na největším veletrhu nábytku, interiérového designu a doplňků na světě - Salone Internazionale del Mobile (v rámci doprovodného Design Week Milano) agentura CzechTrade představila výstavní projekt Czech Selection. Expozice byla umístěna na Zona Tortona, která je tradičním místem mezinárodních výstav a expozic jak slavných designérských jmen, tak i mladých začínajících studií.
Na téměř sto metrech čtverečních se tu prezentoval vedle klasického současného českého designu i průmyslový design, a nabídl tak tvorbu českých i světových designérů ve spojení s našimi výrobci.
Návštěvníkům expozice tu nové produkty a ikony představilo celkem osmnáct firem: Ajeto, A.M.O.S. design., Ateh, Ardeco, BeldaFactory, Blata, Botas, Futurista, Křehký by Designblok Prague, mmcité, Qubus design studio, Pirsc porcelain, Prim, Process, Polstrin, Ton, UP závody, Vavex Lavmi.
"České značky si stále více uvědomují, že kromě tradiční vysoké kvality je třeba vsadit na originální design. Jedině to podpoří nejen export, ale také tuzemský prodej. Rovněž český zákazník, přestože patří k těm konzervativnějším, je stále náročnější," řekl Jiří Helikar, předseda představenstva ELTON hodinářská, jeden z účastníků Czech Selection. Jeho společnost vystavovala v Miláně tradiční českou značku Prim Manufacture 1949, konkrétně novou řadu hodinek ARTEU s výrazně moderním designem (viz snímky).
"Naše hodinky se rodí ve spolupráci s předními českými designéry, konkrétně mohu jmenovat studio Olgoj Chorchoj, reprezentované Michalem Froňkem, Janem Němečkem a Danielem Gonzalezem, dále Lenku Súkupovou a Jana Jaroše," uvedl Jiří Helikar.
Značka Prim Manufacture 1949 zároveň v Miláně předvedla nové designy hodinek vyvinutých speciálně pro významné tuzemské firmy, jako jsou ŠKODA Auto a ČEZ. Na nich se podíleli designéři Pavol Mikuláš, Peter Olah a studio Olgoj Chorchoj.
Zájem obchodníků o Czech Selection byl značný. Zjišťovali nejen konkrétní produkty, ale zajímali se také o možnou distribuci a zastoupení či o příležitosti spolupráce s jednotlivými designéry či výrobci. Denně si expozici prohlédlo na pět set návštěvníků.
Samotný projekt Czech Selection byl zahájen lednovou premiérou na pařížském veletrhu Maison et Object, kterou organizovalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. Architektem je studio Olgoj Chorchoj a koordinátorem společnost Profil Media.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist