Nepříjemnosti spojené s chováním zaměstnance či jeho špatnými výkony by si firmy ušetřily, kdyby své lidi lépe znaly. Dokládá to i případ pokladní, s nímž se setkala psycholožka Naďa Grosamová ze společnosti Spolupráce. O co šlo? "Pokladní v jedné bance si stěžovala na nepřiměřené nároky své šéfové. Ta jí vytýkala, že nechává otevřenou pokladnu. Když šla jednou zase kolem, a pokladna byla otevřená, sama ji přibouchla. Na to pokladní sehrála mdloby." Nechala se odvézt do nemocnice. Tři měsíce byla na nemocenské. Kvůli újmě zažalovala firmu o náhradu ve výši 1,5 milionu. Ta doplatila na svou lhostejnost - pokladní byla na místě půl roku, ale nikdo si na ni nikdy nevyžádal reference. Pak se ukázalo, že takto "vypekla" už jiné firmy a s pomocí "dobrého" právníka si tak zařídila způsob obživy.
Ředitelka personální společnosti Touchdown Barbora Tomšovská má podobnou zkušenost. "Najali jsme konzultantku s dobrými referencemi. Ale mělo nás varovat, že v předchozí práci vydržela jen sedm měsíců. Ve zkušební době fungovala, po jejím uplynutí začala být líná a drzá," vzpomíná. Po konfliktech s nadřízenou se rozhodla sama odejít. "Dohodli jsme se na výpovědi s dvouměsíční výpovědní lhůtou. Z obavy ze ztráty firemního tajemství jsme jí slíbili plat za dva měsíce výpovědní lhůty, i když už pro nás pracovat nebude." Slečna jim stejně dále vyhrožovala. Až po uplynutí výpovědi a vyrovnání závazků vše skončilo.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist