Automobilka Tatra včera představila na zkušebním polygonu nové vylepšené verze některých typů nákladních automobilů. Zákazníkům ukázala nový model civilní verze T 810, nový hasičský speciál R 32 a sklápěč TERRNO 1 - FACELIFT. Automobilka je nyní bude prezentovat na sérii propagačních akcí v Česku, Maďarsku, Polsku a na Slovensku.

"Už jsme sice nějaké vozy prodali, ale teď s nimi opravdu jdeme prorazit na trh," řekl marketingový ředitel Tatry Martin Najzr.

Nová civilní verze Tatry T 810 je určena pro stavební firmy při budování infrastruktury. "Navazuje na úspěšný projekt vojenského vozidla. Žádné jiné auto ve středně těžké hmotnostní kategorii nemůže při hmotnosti 15,5 tuny nabídnout tři hnané nápravy. Díky tomu je verze výjimečná nejen v terénu," přiblížil Najzr. Zvedač FACELIFT má modifikovanou kabinu a elektronické řazení Norgren. Hasičský speciál R 32 je určen pro záchranné sbory. Tatra zatím nemá stanoveno, kolik by chtěla nových vozů prodat.

"Jsme na začátku. Budeme reagovat na požadavky zákazníků. Ale účastníme se průběžně výběrových řízení. Z obchodního hlediska ale nechceme prozrazovat jakých," podotkl marketingový ředitel. Podle něho se ale rozvíjí spolupráce s americkým výrobcem vojenských vozidel Navistar Defense, se kterým vyvíjejí první společné vozidlo pro kanadské ozbrojené síly.

Jízdní vlastnosti nové verze Tatry T 810 chválil během propagačních jízd i známý jezdec Karel Loprais. "Je to zase jiná kategorie, proto se může uplatnit. Auto má velké výhody, do těžkého terénu je vynikající," konstatoval Loprais.

Vedení kopřivnické Tatry chce dostat automobilku po několika problémových letech zpátky na výsluní. Pomoci k tomu má expanze firmy do Ruska a na dalších světových trzích.

Firma za poslední dva roky vykázala ztrátu zhruba 1,3 miliardy korun. Navíc se musela letos v březnu za více než miliardové úvěry zaručit bankám celým svým podnikem.