Své otázky týkající se problémů v práci směrujte na poradna@economia.cz.


Poradce: ženské zbraně jsou ok


Poradce Martin Vosecký ze společnosti Catro říká: "Na první pohled to vypadá, že jste si to ale zavařily, ale možná se vám to z rukou ještě nevymklo. Co bylo špatně? Možná vůbec nic, využívat ženské zbraně v obchodě není nic špatného, muži dělají to samé - mají svá 'mužská témata', která se jim však z rukou vymykají zřídkakdy. Dříve měla vaše banka konkurenční výhodu milých pracovnic, krize nebyla, úvěry se vesele platily a zákazníci vás měli rádi. Dneska je to jinak. Jak z toho ven? Pokračujte! Ten systém není špatný a náhlá změna váš může zbytečně připravit o klienta.

Vy si myslíte, že jste se stala objektem zájmu nějakého chlapíka, ale fakt je, že nejste jen mladá žena, ale v tomhle případě jste hlavně banka! Ve skutečnosti neřešíte jiný problém, než řeší i vaši konkurenti. Potřebujete, aby u vás ten klient zůstal a platil. Je hezké, když jde bankéř na večeři se svým solventním klientem, ale s tím, který neplatí, je to spíš nerozumné. Vždyť vás hlídá interní audit, ČNB a bůh ví kdo ještě.

Prostě mu řekněte, že to nejde, že se přechodně dostal do kategorie klientů, se kterými na večeři jít nemůžete. Samozřejmě vás to mrzí, ale vyhodili by vás a dost dobře vás vyhodí, když nenajdete cestu, jak mu pomoci, aby začal platit. A samozřejmě, až to bude v suchu, tak s ním na tu večeři ráda půjdete. A až to v tom suchu bude, tak záleží jen na vás, jestli budete, nebo nebudete mít čas."

Personalista: už žádné flirtování


Pavel Kačán, senior manager společnosti Manpower, říká: "V první řadě byla chyba vašeho šéfa, že po vás chtěl, abyste využívaly vzhled. I když to může být rychlá a snadná cesta, většinou se pak zkomplikuje, stejně tak jak se to stalo vašemu týmu.

Vy chcete seriózní jednání po svých klientech, ale oni to samé očekávají od vás, jestliže tomu tak nebylo, není se co divit, že se chovají tak, jak se chovají. Na druhou stranu si musejí uvědomit, že jste stále zástupci instituce s jasně danými pravidly, se kterými souhlasily podpisem smluv týkajících se úvěrů či zřízení bankovního konta.

Nejpřímější cesta, jak situaci uklidnit, je začít se chovat podle pravidel zaměstnanecké bankovní etikety. Na vaší straně je jednoznačná dohoda, kterou vaši klienti nesplňují. Tudíž jim zdvořile, ale jasně vysvětlete, že když své povinnosti nebudou plnit, bude se to řešit jinak a jinde, a opravdu tím prostředím nebude stylová restaurace. Zbytečně nevyhrožujte, ale sdělením určitých možných postupů při nedodržení smluv si můžete získat zpět svůj respekt. Navíc zásadně nesmíte opakovat své dřívější chování.

Nejen, že to poškozuje vás samotné, vaši banku jako instituci, ale věřte, že některým klientům může být takové vystupování nepříjemné. Dle mého názoru ve chvíli, kdy jako klient řešíte finanční problém a chcete situaci co nejlépe a nejefektivněji vyřešit, nemáte příliš náladu s někým flirtovat."

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist