Od samého počátku vzniku podnikatelských soutěží HN má nad nimi záštitu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. "Díky tomu, že řada účastníků je členem naší asociace, znám spoustu soutěžících osobně už z dřívějška," říká Eva Svobodová, ředitelka AMSP ČR.
HN: V čem vidíte smysl klání tohoto typu?
Hlavním smyslem všech soutěží je ukázat, že jsou u nás šikovné a zajímavé firmy, které i přes období krize prosperují a mají zakázky. Soutěž může povzbudit ostatní podnikatele a firmy pozitivními zprávami. Těch negativních mají kolem sebe dost.
HN: Máte pro vítěze připravenou nějakou cenu?
Pro vítěze obou hlavních soutěží máme připravenu nabídku čestného členství v Asociaci malých a středních podniků České republiky.
HN: Z regionálních kol znáte některé z finalistů. Máte nějakého favorita?
Ve finále je velmi těžké vybrat mezi finalisty z řad firem, protože jejich výsledky jsou na velmi těsné úrovni a rozhoduje také charizma zástupce dané firmy, který společnost finálové porotě prezentuje.
HN: Nejsou soutěže jen odvracením pozornosti od problémů podnikání?
To si nemyslím. Třeba soutěž Absurdita roku pomáhá podnikání u nás každý rok zlepšit.
HN: Chystáte se podpořit soutěže i v příštích ročnících?
Ano, samozřejmě.
Eva Svobodová, ředitelka asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR