Finanční úřady při kontrole některých dokladů poslaných emailem bez elektronického podpisu nemusí příjemci uznat nárok na odpočet daně z přidané hodnoty, říká Radka Mašková, ředitelka v daňovém oddělení společnosti Deloitte.

HN: Jaký problém může v praxi způsobit zasílání dokladů e-mailem bez elektronického podpisu?

Pokud příjemce daňového dokladu nebude schopen prokázat, že má platný daňový doklad, tedy že se jeho obsah po cestě nezměnil, a nárokuje si na základě tohoto dokladu DPH, může finanční úřad při případné kontrole doklad považovat za neplatný. To znamená, že příjemce nemá nárok na odpočet DPH. Pokud pošlete PDF se zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím systému elektronické výměny dat EDI, je pro potřeby DPH ověřena autenticita dokumentu a neporušenost jeho obsahu. Ale existují programy, které umí soubor PDF otevřít, změnit a uzavřít, což na nepodepsaném souboru není vidět. A právě na to Generální finanční ředitelství naráží, protože není možné bez podpisu zabezpečit autenticitu dokumentu a neporušenost jeho obsahu.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se