internet a mail dnes patří k podnikání stejně jako dřív psací stroj a kalkulačka. Nákupy, objednávky, výběr dodavatele a ve finále i faktury, to všechno má elektronickou podobu. A funguje to. Zboží dorazí na určené místo, služby slouží, zákazník platí. Zadrhne se to až ve chvíli, kdy do celého kolečka vstoupí stát. Na rozdíl od firem neuznává elektronické faktury, které nejsou ověřené elektronickým klíčem.
V praxi to znamená, že dodavatel pošle fakturu, odběratel ji zaplatí a ta mu pak přijde ještě jednou poštou, aby ji mohl dát do účetnictví. Znamená to víc peněz a dvojí práci, o spotřebě papíru ani nemluvě. K tomu vzniká problém s cash flow - ve chvíli, kdy přijde faktura ke konci čtvrtletí e-mailem (odběratel zaplatí) a posléze poštou až za pár dní. Jenže faktura tak skočí do dalšího zúčtovacího období. Odběratel, který žádá o vratku daně z přidané hodnoty, proto musí na peníze čekat další tři měsíce. Může se tak kvůli jednomu razítku dostat i do platební neschopnosti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.