Ukázat, jaký vliv na konečnou cenu má u tendru účast více zájemců, je u Českých drah velmi jednoduché. Více než jednu nabídku totiž dostaly při nákupu nových vlaků za poslední rok a půl jen jednou.

Stačí jen porovnat cenu, kterou České dráhy očekávaly, a cenu, za kterou nakonec vlaky nakupují. Když se přihlásili dva zájemci, cena klesla o 24,6 procenta a vyhrál polský výrobce Pesa. Když byla podána jediná nabídka (čtyřikrát česká Škoda Transportation, dvakrát švýcarský Stadler), "slevy" se pohybovaly v symbolických řádech od 0,2 po 0,9 procenta. V jednom případě ale Škoda podala nabídku o 92 milionů (6,6 %) vyšší, než bylo očekávání drah. A uspěla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se