Od začátku loňského roku podepsaly České dráhy osm kontraktů na nové vlaky celkem za 11,3 miliardy korun. Jen jednou si ale mohly vlak i cenu vybírat. V šesti případech nabídku splňující podmínky tendru podal jediný zájemce. "Neumím zařídit, kolik se přihlásí firem," říká šéf Českých drah Petr Žaluda. Příčinu vidí v malých objemech zakázek, které nejsou pro zahraniční firmy zajímavé. Důsledkem pak je, že berou nabídku i s cenou tak, jak ji jediný zájemce podá.
Cena se poté velice blíží původním očekáváním drah. Naopak v jediném tendru, kde byly dva zájemci, byla výsledná cena skoro o čtvrtinu nižší.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist