Od začátku loňského roku podepsaly České dráhy osm kontraktů na nové vlaky celkem za 11,3 miliardy korun. Jen jednou si ale mohly vlak i cenu vybírat. V šesti případech nabídku splňující podmínky tendru podal jediný zájemce. "Neumím zařídit, kolik se přihlásí firem," říká šéf Českých drah Petr Žaluda. Příčinu vidí v malých objemech zakázek, které nejsou pro zahraniční firmy zajímavé. Důsledkem pak je, že berou nabídku i s cenou tak, jak ji jediný zájemce podá.
Cena se poté velice blíží původním očekáváním drah. Naopak v jediném tendru, kde byly dva zájemci, byla výsledná cena skoro o čtvrtinu nižší.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist