Zatímco se Boeing a Airbus trumfovaly, kdo má lepší obří letadlo, vyrostla jim konkurence v tom nejlukrativnějším byznysu. Letadla se středním doletem pro sto až sto padesát cestujících už umí vyrábět (a prodávat) kanadský Bombardier, čínský CAC a ruský Irkut. Stroje této velikosti má ve svém portfoliu i brazilská firma Embraer.
"Dny duopolu s Airbusem skončily," potvrdil na pařížském aerosalonu šéf divize civilních letadel firmy Boeing Jim Albaugh. Ovšem jedním dechem dodal, že si není jistý, zda je na trhu místo pro šest rivalů. Ani dlouholeté rozdělení trhu mezi Boeing a Airbus nepřinášelo žádnému z rivalů vysoké zisky. Obě firmy se pravidelně ocitaly ve ztrátě a oběma musely pomáhat více či méně skrytými dotacemi příslušné vlády.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.