Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku vzrostly tržby o více než pětinu na 4,3 miliardy korun. Provozní zisk (EBITDA) činil 380 milionů korun, což byl meziročně nárůst o šest milionů Kč. Kvůli vysokým cenám surovin jí o 54,8 milionu korun klesla hrubá marže na 1,4 miliardy Kč.

"Stejně jako první kvartál i druhý byl pro Kofolu ve znamení vysokých cen vstupů, především cukru, pohonných hmot a ovoce," oznámil mluvčí firmy Martin Klofanda. Předseda představenstva a většinový akcionář skupiny Kofola Jannis Samaras sdělil, že firma udělala vše pro to, aby měla co nejnižší náklady a růst cen vstupů nahradila. "Další fáze vývoje firmy spočívá ve sloučení Kofoly Holding, slovenské a české Kofoly. To povede k dynamičtějšímu řízení firmy a zefektivnění většiny procesů," uvedl v tiskové zprávě Samaras.

Klofanda připomněl, že Kofola letos investovala do koupě společnosti Pinelli, která vyrábí energetické nápoje Semtex a Erektus. "Bez strategických investic do technologií, značek nebo do akvizic typu Pinelli by se firma neposouvala kupředu," vysvětlil Samaras.

Skupina, která zaměstnává kolem 2000 lidí, působí v Polsku, kde má sídlo, v Česku, Rusku a na Slovensku. Většinový podíl drží v rukou čeští zakladatelé. Do skupiny patří i polská firma Hoop a z 50 procent ruský OOO Megapack. Mezi její značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola.

Loni Kofole klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 90 milionů korun.