Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku vzrostly tržby o více než pětinu na 4,3 miliardy korun. Provozní zisk (EBITDA) činil 380 milionů korun, což byl meziročně nárůst o šest milionů Kč. Kvůli vysokým cenám surovin jí o 54,8 milionu korun klesla hrubá marže na 1,4 miliardy Kč.
"Stejně jako první kvartál i druhý byl pro Kofolu ve znamení vysokých cen vstupů, především cukru, pohonných hmot a ovoce," oznámil mluvčí firmy Martin Klofanda. Předseda představenstva a většinový akcionář skupiny Kofola Jannis Samaras sdělil, že firma udělala vše pro to, aby měla co nejnižší náklady a růst cen vstupů nahradila. "Další fáze vývoje firmy spočívá ve sloučení Kofoly Holding, slovenské a české Kofoly. To povede k dynamičtějšímu řízení firmy a zefektivnění většiny procesů," uvedl v tiskové zprávě Samaras.
Klofanda připomněl, že Kofola letos investovala do koupě společnosti Pinelli, která vyrábí energetické nápoje Semtex a Erektus. "Bez strategických investic do technologií, značek nebo do akvizic typu Pinelli by se firma neposouvala kupředu," vysvětlil Samaras.
Skupina, která zaměstnává kolem 2000 lidí, působí v Polsku, kde má sídlo, v Česku, Rusku a na Slovensku. Většinový podíl drží v rukou čeští zakladatelé. Do skupiny patří i polská firma Hoop a z 50 procent ruský OOO Megapack. Mezi její značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola.
Loni Kofole klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 90 milionů korun.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist