Železné pravidlo módního byznysu dosud znělo: Když se celebrita proslulá svou krásou či zpěvem pustí na návrhářskou dráhu, neskončí to dobře. Ve světě módního byznysu pohořela například Jennifer Lopez se svou značkou Sweetface.

Victoria Beckhamová byla považována za ještě dokonalejší důkaz platnosti tohoto pravidla. Veškeré její zásluhy přece spočívaly v tom, že zpívala v dívčí kapele a provdala se za fotbalistu, říkali kritici.

Jenže výsledky dokazují něco jiného: módní značka Victoria Beckham překonala všechna očekávání. Ačkoli Beckhamová se svým byznysem začala v roce 2008, v roce globální finanční krize, její značce se od počátku mimořádně daří. Obrat firmy vzrostl v každém roce podnikání o 120 procent a oblečení se značkou Victoria Beckham se dnes prodává ve 107 obchodech po celém světě.

Vedle zákazníků oceňují Beckhamovou i kritici - minulý měsíc získala cenu British Fashion Award, kterou udělují módní kritici předních britských novin a časopisů.

Úspěch v kultuře a byznysu je jedna věc. V čem je ale Beckhamová inspirativní pro ženy z celého světa, je také to, že to vše zvládá jako matka čtyř dětí a partnerka globální sportovní hvězdy.

Dokáže to prý jen díky pečlivosti, s jakou si vede svůj diář i diář své rodiny. "První věc, kterou každý rok udělám, je to, že si poznamenám plány každého člena rodiny, svého manžela i svých dětí. Vím, kdy má David všechny zápasy, kdy budou rodičovská sdružení, co mají děti za povinnosti. Svůj pracovní kalendář pak organizuji podle toho," říká Beckhamová.

Podle Financial Times zpracoval Ctibor Jappel



USPĚLA V DESIGNU
Návrhářka Victoria Beckhamová.
FOTO: REUTERS

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist