Machinace s pozemky na Ruzyni při stavbě pražského obchvatu dokresluje problémy, s nimiž se plány na obepnutí hlavního města dálničním prstencem potýkají. Ten nebude hotový dřív než v roce 2030, politici přitom ještě před pár lety slibovali, že by po něm řidiči mohli jezdit kolem roku 2016.

Nejvášnivější diskuse se vedou o tom, kudy vést severní část z Ruzyně až k napojení na brněnskou D1. Občanští demokraté, kteří v minulých letech vládli Praze a ministerstvu dopravy, prosazovali kratší, ale výrazně dražší variantu - dálnice s mostem by vedla například přes příměstskou čtvrť Suchdol. A stála by i s výkupem pozemků 22 miliard korun. Tamní obyvatelé se proti tomu ale vzbouřili, nelíbilo se jim, že klidnou oblast nad Vltavou by měl protnout betonový gigant a tisíce aut denně. Na svou stranu postupně získali ekology i úředníky.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se