Podíl elektromobilů na celkovém prodeji nových aut nepřesáhne do roku 2025 hranici 15 procent. Více se má dařit městským vozům a projektům městské mobility. Uvádí to celosvětový průzkum KPMG Global Automotive Executive Survey 2012 mezi vedoucími pracovníky v sektoru.

Přestože mezi jednotlivými technologiemi elektrického pohonu neexistuje jasný vítěz, průzkum předpovídá, že prodeje hybridů budou v příštích 13 letech výrazně převyšovat prodeje aut poháněných bateriemi.

Nejžádanější budou plnohodnotné a tzv. plug-in hybridy a vozidla na palivové články.

Polovina všech dotázaných se domnívá, že na design a užívání vozidel bude mít vliv zejména městské plánování.

"Je překvapivé, že je tento pohled více rozšířen na americkém kontinentu a v regionu Asie a Pacifiku než v západní Evropě, kde je velmi vysoká hustota osídlení. V Německu tento názor sdílelo jen 38 procent dotázaných. Svědčí to o tom, že němečtí zákazníci budou zřejmě potřebovat více času," uvedl partner KPMG Jan Linhart.

Okolo 63 procent účastníků průzkumu očekává užší spolupráci či aliance automobilového průmyslu se sektory telekomunikací, IT, médií a zábavy. Výrobci automobilů tak spolu s IT společnostmi začínají zkoumat možnosti, jež nabízí připojení aut k internetu. Nejde o pouhé internetové připojení, ale třeba i o prohloubení služeb poskytování dopravních informací a navigačních služeb, nebo připojení aut k servisním střediskům.