Na Západě jsou symbolem zaostalosti a náboženského konzervatismu. Islamisté si ale podle egyptského profesora politologie Ašrafa Nabíha Šarífa počínají stejně progresivně, jako třeba nadnárodní firma. "Vynikají hlavně v oblasti marketingu," říká Šaríf. "Skvěle se přizpůsobí poptávce v každé zemi, kde působí."
HN: Kdo jsou novodobí islamisté, kteří ovládli arabskou politiku?
Jejich vlajkovou organizaci, Muslimské bratrstvo, si můžeme představit jako nadnárodní firmu - dokáže "prodávat" svůj produkt, islámskou ideologii a politiku, díky flexibilnímu marketingu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.