Náročný japonský maloobchodní trh si vybral mezi zahraničními řetězci další oběť. Před sedmi lety jej opustil neúspěšný francouzský řetězec Carrefour, nyní se chystá k odchodu také britský maloobchodník Tesco.

Světové trojce, za americkým Wal-martem a právě Carrefourem, se za devět let nepodařilo přilákat lidi z klasických večerek u zastávek městské hromadné dopravy do svých supermarketů Tesco Express. Tesco nepříznivě pociťovalo stagnující japonskou ekonomiku i to, že nedokázalo získat větší podíl na trhu. Firmě nyní patří 117 obchodů v Tokiu a okolí. V samotném hlavním městě nepřekročil - podle The Telegraph - podíl značky na trhu jedno procento. Hospodaření firmy se tak nedařilo dostat do zisku. I v roce 2010/2011 skončilo se ztrátou - 30 milionů liber.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se