Osud značky Talbot je jakýkoliv, jen ne nudný. Původně britská firma byla založena v roce 1903 a už o dvě léta později začala vyrábět vlastní automobily. A rozhodně si nevedla špatně, v roce 1910 už v továrně na předměstí Londýna montovala 50 až 60 aut měsíčně. O tři roky později Talbot jako první vůz na světě dosáhl rychlosti 160 km/h, čímž se okamžitě stal volbou č. 1 pro všechny automobilové nadšence.

Vývoj závodních speciálů pokračoval i po první světové válce, kdy byla značka nucena k výrobě ambulancí. Za volanty různých modelů Talbotu se střídalo jedno řidičské eso za druhým, ale ani to nedokázalo navrátit prodeje na předválečnou úroveň. V roce 1919 značku odkoupila britská (ale v Paříži sídlící) společnost Darracq. Konglomerát vydržel pouhých 12 měsíců, než byl reorganizován na firmu Sunbeam-Talbot-Darracq. V roce 1935 ale francouzsko-britské sdružení zkolabovalo a o Talbot projevil zájem italský inženýr Anthony Lago. Jeho příjmení se záhy dostalo do názvu značky a z bran továrny vyjížděly co nejspartánštěji vybavené závodní speciály, nebo naopak co nejluxusněji vybavené silniční modely. Mezi ně patřil i Talbot-Lago T23 Teardrop Coupe, kterého se vyrobilo 5 kusů.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se