Dílčí součástí nové proexportní politiky je i inovovaná nabídka služeb pro exportéry. Ty by měly od příštího ledna poskytovat společné sítě obchodních misí ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), centrála CzechTrade, ale i regionální kontaktní místa. Portfolio služeb zahrnuje čtyři základní oblasti - poradenství, vzdělávání, informační služby a služby Obchodních misí MPO.

PAUŠÁL MÍSTO HODINOVÉ SAZBY

Na rozdíl od dosavadní hodinové sazby budou služby placeny formou paušálu. To bude nejvýraznější a pro podnikatele výhodná změna. Nově budou také rozděleny do tří typů balíčků. Základní balíček BASIC bude určený pro začínající nebo rozhodující se exportéry. Rozšířenou formu podpory představuje potom balíček BUSINESS, který zahrnuje přímé oslovení zahraničních partnerů, organizování obchodních jednání i konzultace. Posledním je balíček PLUS, který vyhoví ostatním požadavkům exportérů. Nabídne jim služby individuálního a dlouhodobého charakteru, které vyžadují asistenci a podporu zástupců sítě Obchodních misí MPO.

Ceny zohledňují velikost firem, a protože chceme pomáhat také malým a středním firmám, stanovili jsme nižší ceny pro malé a střední podniky a vyšší pro velké firmy. Ceny také reflektují významnost teritorií v souladu s Exportní strategií ČR. To znamená, že nejnižší sazby jsou stanoveny pro služby v prioritních zemích, naopak nejvyšší sazby jsou pro země EU, čímž chceme podpořit diverzifikaci našeho exportu.

KLUB PRO EXPORTÉRY

Aby byla skladba služeb komplexní a všem českým exportérům maximálně otevřená, plánujeme vytvořit Exportní klub, což bude seskupení českých podnikatelských subjektů v rámci široké podnikatelské veřejnosti. Na základě členství získají uživatelé automatický přístup k základním službám sítě Obchodních misí MPO a k řadě výhod na celý jeden rok za symbolický paušální poplatek.

Finanční prostředky získané v rámci Exportního klubu a balíčkových programů budou prostřednictvím Exportního fondu reinvestovány do organizace cílených zahraničních misí a specializovaných oborových veletrhů.

Shodně s proexportní politikou nastavující systém tak, aby v nejvyšší možné míře podporoval český export, bude podstatná část služeb pro exportéry nabízena zdarma. Bude se jednat zejména o základní informace o jednotlivých teritoriích, oborové informace, exportní poradenství, základní podmínky pro uplatnění českého zboží/služeb na zahraničních trzích, exportní a investiční příležitosti a řadu dalších.

 

Milan Ráž
ředitel sekce služeb pro exportéry, CzechTrade

 

Tři balíčky

MPO a CzechTrade nabídnou exportérům tři balíčky služeb:

Basic

pro začínající nebo rozhodující se exportéry

Business

zahrnuje přímé oslovení
zahraničních partnerů,
organizování obchodních jednání
i konzultace

Plus

služby individuálního a dlouho-
dobého charakteru, které vyžadují
asistenci a podporu zástupců sítě
obchodních misí MPO

Nová proexportní politika zahrnuje také přímé oslovení zahraničních partnerů.
Foto: MPO

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist