Desítky milionů východoevropských diváků se v osmdesátých letech hrnuly na polskou sci-fi komedii Sexmise. Uznávaný divadelní herec Jerzy Stuhr se tehdy díky roli vykutáleného Maxe, jednoho ze dvou mužů ve světě, jemuž vládnou ženy, stal hvězdou východního bloku. V Polsku je ale spojovaný hlavně s tvorbou Krzysztofa Kieslowského, předního režiséra kina morálního neklidu, jehož tvůrci kritizovali balast polské společnosti sedmdesátých let. Stuhr, jenž převzal na právě probíhajícím Febiofestu cenu za přínos filmu, se díky snímkům Amatér či Klid stal "tváří rozčarované generace". Přestože, jak sám přiznává, "v sobě neměl potřebu angažovat se" a tlaky režimu se daly celkem dobře ustát.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se