Zdá se, že platí přímá úměra - čím více strategií/paktů/konceptů konkurenceschopnosti, tím hůř si země stojí na všech možných světových žebříčcích, které tuto disciplínu sledují. V případě Česka je souvislost zcela zřejmá: celkový počet strategií na zlepšení čehokoliv přesáhl stovku a jen pro konkurenceschopnost je jich napsáno třicet. Za poslední tři roky jmenujme třeba "Strategii konkurenceschopnosti ČR 2012--2020: Zpět na vrchol" (dílo MPO z května 2011), "Rámec strategie konkurenceschopnosti" NERV či třeba loni v prosinci "71 opatření na podporu růstu a zvýšení konkurenceschopnosti". A přesto, nebo právě proto se Česko propadá jak v žebříčku Doing Business, tak i v nově vydaném přehledu manažerského institutu IMD.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.