Zdá se, že platí přímá úměra - čím více strategií/paktů/konceptů konkurenceschopnosti, tím hůř si země stojí na všech možných světových žebříčcích, které tuto disciplínu sledují. V případě Česka je souvislost zcela zřejmá: celkový počet strategií na zlepšení čehokoliv přesáhl stovku a jen pro konkurenceschopnost je jich napsáno třicet. Za poslední tři roky jmenujme třeba "Strategii konkurenceschopnosti ČR 2012--2020: Zpět na vrchol" (dílo MPO z května 2011), "Rámec strategie konkurenceschopnosti" NERV či třeba loni v prosinci "71 opatření na podporu růstu a zvýšení konkurenceschopnosti". A přesto, nebo právě proto se Česko propadá jak v žebříčku Doing Business, tak i v nově vydaném přehledu manažerského institutu IMD.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se