Klasicky se učíme, že trhy jsou efektivní, tedy schopny dovést situaci k ideálnímu řešení, lepšímu než kdokoli a cokoli jiného, pokud zrovna nemáme co do činění s externalitami. Toto tvrzení je ošemetné - platí... jak kdy. Případ telekomunikací je toho dobrým příkladem, byť bych si vypůjčil problém starší, nikoli ten, který se právě řeší na úrovni EU, i když je mu vlastně trošku podobný.

Vezměme případ volné přenositelnosti telefonních čísel. Tedy pokud chce zákazník přejít od jednoho operátora k druhému, může si bez poplatků nechat svoje číslo. Zvýší toto opatření kvalitu konkurence? Ano. Byli by se na něm schopni domluvit sami poskytovatelé? Nikoli.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se