Největší výzva Ostravy zní – přestat se za své město stydět. Aglomerace dokázala absorbovat neuvěřitelné množství lidí, kteří museli změnit zaměstnání. V regionu se také za poslední roky dramaticky zlepšil stále omílaný problém s ovzduším. A ani vylidňování centra, aktuálně asi nejmódnější téma, nevnímají zdejší elity jako to, co musí Ostrava v první řadě vyřešit.
Prioritním úkolem stojícím před moravskoslezskou metropolí se tak stává zlepšení její image. Zvýšení atraktivity Ostravy, proměna jejího obrazu coby "černého" města přesyceného davy nezaměstnaných dusících se emisemi. Zdůraznění, že jde o místo s výrazným růstovým potenciálem, které nabízí čím dál víc příležitostí mladým lidem, v němž vznikají nové fakulty a nová pracovní místa. A jehož kulturní scéna co do kvality snese srovnání s Brnem či Prahou (a často je i předčí).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.