Co přesně lidi v novinách zajímá? Toť věčná otázka, na kterou ani dnes nemáme stoprocentní odpověď. Ve dvacátých letech minulého století najímali vydavatelé soukromé detektivy, aby nenápadně sledovali v kavárnách a veřejných dopravních prostředcích, co lidé v novinách čtou. Až teprve později přišly na řadu sofistikovanější metody.
Mladý Američan George Gallup tehdy přišel s nečekanou inovací. Co se čtenářů na jejich návyky zeptat? Tak vznikly první čtenářské průzkumy, které se lidí ptaly, jaké články vyhledávají jako první, kolik času s nimi stráví a jak jsou spokojeni. Záhy ovšem sám Gallup popřel tak trochu sám sebe, a to v článku zveřejněném v časopise The Atlantic v roce 1928. Co se týče čtení novin, jsou čtenáři notorickými lháři.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.