Na trhu existují statisíce, nebo spíše miliony značek. Některé jsou bezvýznamné a mají jepičí život, hodnota jiných, zejména globálních značek je tak vysoká, že převyšuje hodnotu firemního hmotného majetku. Jak se často říká, kdyby dnes všude na světě shořely továrny na Coca-Colu, bylo by to smutné, ale značka by přežila. Pokud by si chtěl nějaký investor tuto značku koupit, musel by sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Její hodnota je odhadována na 81,5 miliardy dolarů. Ještě cennější jsou podle hodnocení Best Global Brands 2014 značky Google a Apple. Každoroční ranking společnosti Interbrand vždy prokáže velkou sílu amerických značek, letos se mezi 100 nejhodnotnějšími značkami světa prosadilo celkem 54 značek amerických. Mezinárodní strategické řízení značek totiž vyžaduje obrovské finanční zdroje a velké zkušenosti. Proto se až do letošního roku v hodnocení objevovaly výhradně značky z vyspělých zemí, s výjimkou mexické značky piva Corona.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se