Pojišťovna Triglav začala od včerejška fungovat pod staronovým názvem Direct Pojišťovna. Přejmenování této bývalé české pobočky slovinského Triglavu překvapením není − loni ji převzala investiční skupina Vigo Investments v čele s bývalým šéfem České pojišťovny Pavlem Řehákem a změna názvu byla nutná.

Rozporuplné reakce ale vzbuzuje rozhodnutí vzít si jméno v Česku neúspěšné pojišťovny, která se zde neprosadila s pojištěním po telefonu a přes internet a jejíž činnost její vlastník, britská pojišťovna RSA, před třemi lety ukončil.

Řehák řekl, že Vigo Investments název od RSA koupil, cenu ale nesdělil. Zároveň zdůraznil, že nová Direct Pojišťovna bude jiná. Počítá s přehlednějšími službami, které na trhu zatím nejsou, ale také s prodejem přes makléře a rozšířením sítě poboček, ze současných devíti se chce dostat na třicet.

"Chystáme se také uzavřít strategické partnerství s některým retailovým řetězcem a některou bankou," řekl Řehák. Podobně jako její předchůdce se Direct Pojišťovna zaměří jen na prodej cestovního pojištění, autopojistek a majetkového pojištění jak pro lidi, tak pro firmy.

Jako příklad nových produktů včera Direct Pojišťovna spustila cestovní pojistku s neomezeným limitem pojištění léčebných výloh, kterou konkurence zatím nenabízí.

Kříšení názvu neúspěšné pojišťovny je každopádně dost riskantní. Mnoho lidí si ještě pamatuje konec Direct Pojišťovny a může mít problém odlišit ji od té nové. Na druhou stranu může těžit z toho, že původní majitel nainvestoval do reklamy hodně peněz a například díky reprízám filmu Líbáš jako ďábel, ve kterém se název Direct Pojišťovna často objevuje, bude mít propagaci, aniž by něco musel platit.

"Chápu, že název Direct Pojišťovna je v povědomí lidí stále. Ale je to sázka, která nemusí vyjít," říká například Ivan Špirakus, šéf Asociace českých pojišťovacích makléřů. Nová Direct Pojišťovna má přitom velké plány. Během dvou tří let se chce v tržbách dostat na dvě až tři miliardy korun, a stát se tak středně velkou pojišťovnou. Tržbami v hodnotě 602 milionů korun byla loni 17. pojišťovnou na trhu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist