Pojišťovna Triglav začala od včerejška fungovat pod staronovým názvem Direct Pojišťovna. Přejmenování této bývalé české pobočky slovinského Triglavu překvapením není − loni ji převzala investiční skupina Vigo Investments v čele s bývalým šéfem České pojišťovny Pavlem Řehákem a změna názvu byla nutná.

Rozporuplné reakce ale vzbuzuje rozhodnutí vzít si jméno v Česku neúspěšné pojišťovny, která se zde neprosadila s pojištěním po telefonu a přes internet a jejíž činnost její vlastník, britská pojišťovna RSA, před třemi lety ukončil.

Řehák řekl, že Vigo Investments název od RSA koupil, cenu ale nesdělil. Zároveň zdůraznil, že nová Direct Pojišťovna bude jiná. Počítá s přehlednějšími službami, které na trhu zatím nejsou, ale také s prodejem přes makléře a rozšířením sítě poboček, ze současných devíti se chce dostat na třicet.

"Chystáme se také uzavřít strategické partnerství s některým retailovým řetězcem a některou bankou," řekl Řehák. Podobně jako její předchůdce se Direct Pojišťovna zaměří jen na prodej cestovního pojištění, autopojistek a majetkového pojištění jak pro lidi, tak pro firmy.

Jako příklad nových produktů včera Direct Pojišťovna spustila cestovní pojistku s neomezeným limitem pojištění léčebných výloh, kterou konkurence zatím nenabízí.

Kříšení názvu neúspěšné pojišťovny je každopádně dost riskantní. Mnoho lidí si ještě pamatuje konec Direct Pojišťovny a může mít problém odlišit ji od té nové. Na druhou stranu může těžit z toho, že původní majitel nainvestoval do reklamy hodně peněz a například díky reprízám filmu Líbáš jako ďábel, ve kterém se název Direct Pojišťovna často objevuje, bude mít propagaci, aniž by něco musel platit.

"Chápu, že název Direct Pojišťovna je v povědomí lidí stále. Ale je to sázka, která nemusí vyjít," říká například Ivan Špirakus, šéf Asociace českých pojišťovacích makléřů. Nová Direct Pojišťovna má přitom velké plány. Během dvou tří let se chce v tržbách dostat na dvě až tři miliardy korun, a stát se tak středně velkou pojišťovnou. Tržbami v hodnotě 602 milionů korun byla loni 17. pojišťovnou na trhu.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru