Lokomotivu na akumulátor, která má nulové emise, začali její tvůrci testovat před čtyřmi lety a nyní se testování dokončuje v ostravské huti ArcelorMittal.
Autor ▪ Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Lokomotivu na akumulátor, která má nulové emise, začali její tvůrci testovat před čtyřmi lety a nyní se testování dokončuje v ostravské huti ArcelorMittal.
Na vývoj třínápravové lokomotivy, který přišel zhruba na 20 milionů korun, přispěla z 60 procent Evropská unie.
Lokomotiva by měla nahradit staré stroje poháněné naftou.
Co kdyby lokomotiva nebyla závislá na dieselovém pohonu, nevypouštěla tolik škodlivin a mohla by si místo toho vozit elektřinu s sebou, podobně jako například elektromobil? Tyto otázky vrtaly hlavou vědcům z Vysoké školy báňské − Technické univerzity Ostrava. Spojili se proto s několika technologickými firmami a vytvořili první akumulátorovou lokomotivu. Nyní je to český patent.
Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
- První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi