V těchto dnech by měla Organizace spojených národů zapsat do svých geografických databází oficiální jednoslovný název České republiky v několika jazycích.
Czechia se tak vydá na svou pouť světem a snad se ujme bez dalších kontroverzí. Všichni máme ještě v živé paměti jarní tahanice, když ministerstvo zahraničí svůj záměr oznámilo a zdánlivě administrativním krokem způsobilo kromě menší vládní roztržky i svéráznou aktivitu na sociálních sítích. Cizinci žijící a pracující v Česku, expati, například vymýšleli, jaký oficiální turistický slogan by se k novému zkrácenému názvu hodil. Ne že by Země příběhů, Land of Stories, na kterou lákáme turisty dnes, byla nějak špatná. Ale trhák to taky úplně není. Z úvah expatů se vyvinula zábavná diskuse, ve které se většinou shodli, že je jenom málo věcí, které Čechy zvednou z gauče. Velkou podporu měl proto návrh, aby Czechii doplnilo motto "Who cares?", tedy "Koho to zajímá?", případně "Leave us alone" neboli "Nechte nás na pokoji".
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.