Většina ze šedesáti tisíc hoteliérů a majitelů českých restaurací, kteří se od prosince zapojí do elektronické evidence tržeb (EET), nechává nákup nezbytného vybavení na poslední chvíli. A to se jim nemusí vyplatit. Potřebují přitom zařízení s připojením k internetu, pokladní tiskárnu a software ke spojení s finanční správou.
Dodavatelé tohoto vybavení ubezpečují, že se kvůli očekávanému listopadovému náporu předzásobí. "Je ale otázka, kolik menších dodavatelů bude mít na konci listopadu dostatečné skladové zásoby vybavení pro elektronickou evidenci, aby uspokojili dočasně zvýšenou poptávku desetitisíců zákazníků najednou," říká marketingový specialista Michal Pavlík z Vodafonu. U své společnosti problém s nedostatkem zásob neočekává, stejně jako u ostatních mobilních operátorů.
Desetitisíce podnikatelů, kteří se budou snažit svoji povinnost vyřešit, budou nejspíš vybírat hlavně z nabídek nejsilnějších firem. K těm se vedle mobilních operátorů může řadit třeba firma Smart Software, již spoluvlastní investiční skupina J&T, nebo start-up Storyous, který náleží do skupiny Rockaway.
Dodavatelé vědí, že většina obchodníků chce na evidenci co nejvíce ušetřit. Sami ale chtějí vydělat co nejvíc, takže v rámci svých balíčků přímo i nepřímo vybízejí k využívání dalších služeb, za něž si ovšem podnikatelé připlatí.
Každý z prodejců přitom volí jinou obchodní strategii. HN zmapovaly nabídky větších prodejců na evidenčním trhu. Jeho velikost se jenom pro letošní první fázi odhaduje na 300 milionů korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist