Brněnsko chce přitáhnout zahraniční talenty nebývalou kampaní. Za 46 milionů korun vytvoří jednotnou značku, která bude Brno a okolí prezentovat jako rychle rostoucí, technologicky vyspělý region, kam se vyplatí z ciziny přestěhovat.

Mezinárodní image má kraji vydobýt kreativní agentura, kterou v současnosti hledá Jihomoravské inovační centrum (JIC). Sdružení pomáhá nadějným firmám v začátcích podnikání, v minulosti podpořilo například jeden z nejúspěšnějších českých start-upů, vyhledávač levných letenek Kiwi.com (dříve SkyPicker). JIC hodlá do kampaně pojmenované Velvet Innovation (Sametová inovace) za čtyři roky investovat 46 milionů korun.

Vybraná agentura bude mít za úkol vytvořit reklamní spoty, webové stránky, mobilní aplikace nebo slogany a vizuály. "Klíčové jsou pro nás dvě cílové skupiny: maturanti hlásící se na vysoké školy a talentovaní odborníci z ciziny," vysvětlil Tomáš Avrat z JIC, který má kampaň na starosti.

JIC chce kampaň, na níž se loni shodl kraj s brněnským magistrátem, spustit už několik týdnů poté, co reklamní agenturu definitivně vybere ve veřejné soutěži. "Jihomoravský kraj ve spolupráci s městem Brnem je zatím jediný region v Česku, který chystá podobný projekt zaměřený na oblast znalostní ekonomiky v takovém rozsahu," dodal Avrat.

Kampaň mimo jiné počítá s tím, že cizincům pomůže nalézt na jednom místě všechny praktické informace o regionu pod jednotnou značkou Velvet Innovation. "Web bude pro cizince působit jako rozcestník na další stránky," doplnila Veronika Svobodová z JIC.

Jižní Morava soupeří se středoevropskými metropolemi jako Drážďany nebo Stuttgart hlavně o IT odborníky, velká poptávka je i po inženýrech ve strojírenství a elektrotechnickém průmyslu. V Brně již působí technologický obr Honeywell nebo množství předních vývojářských firem i výzkumných pracovišť, pro než jsou čeští odborníci nedostatkovým "zbožím", proto se musí ohlížet do ciziny.

"Vysoce kvalifikované síly je nedostatek a lze předpokládat, že do budoucna se požadavky budou ještě zvyšovat," potvrdila mluvčí kraje Monika Brindzáková s tím, že příchod dalších talentů je pro rozvoj regionu klíčový.

"Máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě a nedostatek pracovníků už brzdí další rozvoj brněnských firem," doplnil Jan Kopkáš z brněnského Expat Centre, které pomáhá zahraničním odborníkům získat práci a bydlení. Na konci minulého roku Brno díky fungování centra ocenili experti z magazínu fDi Intelligence, spadajícího pod prestižní britský deník Financial Times, jako jedno ze dvou měst na světě, která se nejlépe starají o integraci cizinců.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist