Už nějakých deset let jsou námořní dopravní cesty, neviditelná páteř globalizace, bezpečné. Ale vzpomínka na dobu, kdy se i posádky velkých dopravních lodí obávaly útoku pirátů, je stále živá. Přibývá signálů, že hrozba se může brzy vrátit. Tím dosud nejsilnějším byl únos tankeru Aris 13 u Afrického rohu. I když bezpečnostní síly Puntlandu, neuznaného státu v rámci Somálska, loď i rukojmí po několika dnech osvobodily, aféra tím neskončila. Včera se musel poroučet šéf protipirátských operací Puntlandu. Důvod? Otevřeně mluvil o tom, že ilegální rybolov nutí bývalé piráty vrátit se k nelegálnímu a často krvavému řemeslu.

Zahraniční rybářské lodě tak plundrováním moří zadělávají na novou krizi.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist