Kdy budeme moci sednout do auta, stisknout tlačítko a nechat se dovézt do cíle? Podle vývojářů by to mohlo být už v roce 2025. Tvrdí to například německý technologický gigant Continental, který pro automobilky kromě pneumatik vyrábí i díly a elektroniku. HN navštívily jeho vývojové centrum v Hannoveru, kde si mohly vyzkoušet technologie, které se objeví v nových autech v blízké i vzdálenější budoucnosti.
Moderní automobily zatím ještě nemohou nabízet zcela autonomní řízení. Nebrání jim v tom ani tak dostupné technologie, jako spíš legislativa. Některé funkce jsou už ale k dispozici, například parkování na dálkové ovládání. S ním jako první přišlo BMW, když pro svůj top model řady 7 nabídlo speciální klíček s dotykovou obrazovkou. Pokud řidič potřebuje zaparkovat do úzkého prostoru, vystoupí z vozu a posledních několik metrů může auto navigovat přes klíček. Vůz přitom dokáže zastavit před překážkou, aby se nepoškodil. Podobnou technologii o pár měsíců později nabídl i Mercedes u svého manažerského modelu třídy E. Tentokrát se ale vůz ovládá přes chytrý mobilní telefon a kromě jízdy rovně zvládá i příčné parkování, při kterém je potřeba zatáčet.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.