Po patnácti letech přestávají lidé v Česku nakupovat hlavně ve slevách. Především ve městech mají víc peněz a nebojí se utrácet. Díky tomu se přibrzdil kolotoč slev, který sráží cenu zboží mnohdy o víc než polovinu. Přestože například balených potravin nakoupili lidé meziročně jen o pět desetin procenta méně ve slevových akcích (46,3 procenta), analytici jásají.
"Je to první moment, kdy jsme zaznamenali zastavení trendu, který vyčerpává potravináře i obchodníky," říká Tomáš Drtina, ředitel průzkumné agentury GfK pro Česko a Slovensko.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.