Už matka mu prý od jeho tří let říkala, že se stane automobilovým konstruktérem. Dnes 39letý konstruktér Leonardo Guinci je svými kolegy nazýván father of the engines, tedy "táta motorů". Při studiu na Neapolské univerzitě nastoupil do praxe v modenské továrně a Ferrari ho po ukončení školy zaměstnalo na plný úvazek. Pracoval tu na tak výjimečných autech, jako jsou FXX, 430 Scuderia nebo Enzo. Mezi jeho nejvýraznější úspěchy patří sestrojení osmiválcového motoru ve Ferrari 488 GTB. Úspěch je to o to větší, že tento motor dvakrát vyhrál renomovanou anketu Mezinárodní motor roku. Přesto se Leonardo Guinci rozhodl odejít od Ferrari a přijmout velkou výzvu − vyvíjet modely Alfy Romeo a také sestrojit úplně nový šestiválec, který pohání Giulii QV i Stelvio QV.
HN: Jak se člověk stane konstruktérem legendární sportovní značky Ferrari?
Chtěl jsem jím být už od dětství. Co šlo, to jsem rozmontoval a zase smontoval, miloval jsem auta a vše, co se kolem nich točilo, a samozřejmě závody, staré závodníky, jako byl Fittipaldi, Lauda a podobně. Jednou jsem jako dítě prohlásil, že budu vyrábět motory Ferrari. Pro jinou značku jsem až doposud nikdy nepracoval.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.