Negativní kampaň? Stále slyším a čtu nářky, proč existuje. Psychologové vědí. Prostě proto, že negativní emoce jsou silnější než ty pozitivní. Negativní kampaň funguje. Když proti sobě budou stát dva kandidáti, oba budou fajn a jeden o trošku lepší než druhý, v takovém případě studie prorokují nízkou volební účast. Ale když jeden z kandidátů, neřkuli oba, vzbudí negativní pocity, volební účast trhne rekordy. Zároveň studie varují, že není vůbec jasné, kdo ty volby vyhraje. Jedny takové nás čekají tento víkend, tak uvidíme. Abyste si před sobotním vyhlášením výsledků ukrátili čas, zde je pět příkladů, proč a jak se u voleb často chováme iracionálně.

Volíme někoho "jako my"

Podle čeho se rozhodujeme mezi kandidáty? Většina z nás odpoví, že podle názorů, kompetencí a charakteru. Možná i vzdělání a zkušeností. Ale řada experimentů naznačuje, že to může být jinak.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.