Na českých vysokých školách zažívají v posledních letech boom kariérní centra, která studentům pomáhají připravit se na vstup na trh práce. Umožňují jim vyzkoušet si nanečisto výběrové řízení, otestovat své silné a slabé stránky nebo se zdokonalit v sebeprezentaci. Zároveň je propojují s firmami a ulehčují jim tak hledání brigády, stáže či práce. Jejich služby ovšem stále využívá jen zlomek studentů, a to i přesto, že jsou obvykle zdarma.
Trend kariérních center se do Česka přenesl z univerzit ve Spojených státech a v západní Evropě a na tuzemských školách se rozvíjí především posledních 10 let. Takzvaná "kácéčka" vznikají jak v rámci celých vysokých škol, tak jednotlivých fakult. Své služby většinou nabízejí nejen studentům, ale i čerstvým absolventům.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.