Plzeňská Škoda Electric vyvinula a vyrobila nový trolejbus Škoda 35 Tr. Jde o osmnáctimetrový kloubový vůz, který už vyrazil do zkušebního provozu v Plzni. Vznikl díky spolupráci s výrobcem karoserie firmou Iveco. "Jde o pokročilou a v poslední době velmi preferovanou generaci trolejbusů. Vozy mohou být průběžně nabíjeny baterií 'In-Motion Charge' přes trolejové vedení, která umožňuje ukládat energii do bateriových akumulátorů ve vozu," uvedl obchodní manažer Pavel Kuch. Trolejbusy mohou být nasazeny na trasy, které nemusí mít troleje po celé délce. Díky tomu se lépe řeší provoz linek MHD a snižují se náklady na infrastrukturu. "Poměr jízdy na troleji a trakci může dosahovat hodnoty až 50 na 50. Dopravce tím profituje z vozu na elektrický pohon, který je výkonný za všech okolností a neztrácí čas statickým dobíjením, protože energie je do vozu získávána během jízdy pod trolejí," uvedl Kuch.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist