Kdokoliv, kdo zavítá autem do Česka, získá intenzivní pocit, že se ocitl uprostřed bouřlivé národovecké kampaně. Vkusně rozmístěné billboardy podél silniční a dálniční sítě, jež zdobí česká vlajka, si vysloveně říkají o pozornost. Kdo by ve chvíli, kdy při pohledu na poutače zvažuje, která politická strana je v zemi uprostřed Evropy vylepila, postrádal zajímavé nabídky na kvalitní těsnění, software, který myslí za nás, či pojistku, která se hodí třeba ve chvíli, kdy to s vozem napálíme přímo do billboardu, jenž ji nabízí?
Majitelé billboardů to ovšem vidí jinak, těm reklamy doopravdy chybí. Respektive příjem z nich. "Politická strana", která ovládla Česko, je v podstatě vlivovou agenturou, která se vylepením vlajek chtěla zbavit odpovědnosti za odstranění poutačů. A také doufala, že politiky "ukecá". Stejně jako to zkoušela celou dobu předtím. Na zákazu billboardů se poslanci shodli už na začátku roku 2012, a to původně u všech silnic. Billboardová lobby zaúřadovala hned v Senátu, který novelu do sněmovny vrátil s tím, že se zákaz bude vztahovat jen na billboardy na hlavních silnicích a dálnicích. A tak se stalo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.