Tomio Okamura se v uplynulých týdnech postaral o rozruch, když se ostře navezl do novinářů z České televize a z TV Seznam. Podobnou větu bychom mohli opakovat často, předseda SPD výpady na adresu redaktorů z různých médií nešetří. Situace trochu připomíná vyhrocený rozvod letitého manželství. Bez médií by politik Tomio Okamura neexistoval a zůstal by česko-japonským podnikatelem se zájmem o cestovní ruch v Praze. Byli to novináři a dramaturgové, kdo ho neustále tahal před kamery a mikrofony i k tématům, o nichž nemohl říct nic jiného než pár obecných frází doplněných vlastními dojmy.
Před několika lety jsem analyzoval, kde fenomén Okamura vlastně vznikl. Mediální archivy mě tehdy dovedly k tomu, že všechno začalo nevinnými dotazy v magazínových přílohách, kde sháněli někoho, kdo ví něco o Japonsku. Přesněji řečeno: někoho, kdo o Japonsku ví více než googlující redaktorka.
A podnikatel byl ochotný okomentovat cokoliv, protože se tak ke čtenářům přinejmenším zpočátku dostal název jeho pivnice, později i cestovky. Navíc ten hluboký lidský příběh rodáka z Tokia! Okamura si média oblíbil a média si oblíbila jeho. Byla to win-win situace, která jedné straně přinášela žádoucí zviditelnění a druhé straně zajistila "mluvící hlavu" v reportážích. V adresáři redakčních kontaktů se napevno usadil pod klíčovými slovy "Japonsko" a "cestování". Podle této logiky pak třeba jako respondent pro českou BBC komentoval i složitá politická témata typu sporu o Kurilské ostrovy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.