Jedním z hlavních plánů vizionáře Elona Muska při vstupu do autoprůmyslu bylo, že chtěl urychlit přechod od spalovacích motorů k elektrickým vozům nejméně o dekádu a svým příkladem inspirovat ostatní. Chtěl dokázat, že to jde nejen technologicky, ale i produkčně a vyplatí se to i ekonomicky. Po mnoha letech dospěl do bodu, že se mu vlastní vize může vymstít.

Důvod je prostý. Ostatní světové automobilky do vývoje elektrických vozů investovaly také, když viděly rostoucí poptávku a formující se nový trh za Teslou, stejně jako strmě rostoucí tržní kapitalizaci nové automobilky. Jen pro srovnání − Tesla se za 15 let existence dostala na hodnotu 52 miliard dolarů, zatímco třeba Ford, který je na trhu 115 let, má hodnotu "jen" 44 miliard dolarů. Úsilí přejít na čistší zdroje energie u mnoha značek pochopitelně ještě značně zesílilo po vypuknutí aféry Dieselgate. Už letos řada z nich představí svá nová elektroauta − půjde například o Jaguar I-Pacecrossover nebo Audi e-tron, dále Mercedes EQ C nebo BMW iX3. Na rozdíl od Tesly zavedené automobilky nemají problémy se spouštěním nových modelů, nehledě na jejich úspory vyplývající z masové výroby a skutečnost, že tyto oblasti mohou dotovat z jiných, profitabilních částí svého byznysu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru